Creació d’empreses a Andorra
Creació d’empreses a Andorra
Com crear una empresa a Andorra
Addwill proporciona serveis de consultoria i gestió per a la creació d’empreses a Andorra, ajudant-lo a seleccionar el tipus de societat o negoci que millor s’adapti a les seves necessitats.
A més a més, ens encarreguem de tots els tràmits necessaris amb les autoritats competents per agilitzar el procés d’obertura del seu negoci o empresa, amb la finalitat de minimitzar les seves despeses en trasllats.
Raons per crear una empresa a Andorra
Alt estàndard de vida:
Crear una empresa a Andorra esdevé una opció interessant gràcies a l’alt nivell de vida del país, donat que Andorra té una renda per càpita que es troba entre les més elevades del món, amb un PIB per càpita de 39.068 euros l’any 2022.
A més, en comparació amb altres països, el PIB per càpita en Paritat de Poder Adquisitiu també es situa en una posició favorable, amb xifres similars a països com Alemanya, Suècia i Dinamarca. Cal destacar que aquesta ponderació va situar Andorra en una bona posició, amb xifres similars a Alemanya, Suècia i Dinamarca. Aquesta llista l’encapçalava Mònaco amb 234.315 dòlars. Qatar va obtenir un PIB per càpita en Paritat de Poder Adquisitiu de 66.838 dòlars, França de 43.659 dòlars i Espanya de 30.106 dòlars.
Impostos avantatjosos:
Andorra ofereix un sistema fiscal atractiu per als inversors estrangers, amb impostos significativament inferiors als de la majoria dels països europeus.
L’impost de societats, per exemple, és només del 10%. L’impost sobre la renda de les persones físiques també és relativament baix, amb un tipus de gravamen del 10%, i amb exempcions per als primers 24.000 euros de rendiments del treball i per a la totalitat dels dividends obtinguts d’empreses andorranes.
L’Impost General Indirecte (IGI) a Andorra és l’equivalent a l’IVA en altres països, però amb la particularitat que els seus tipus de gravamen són més baixos. El tipus general és del 4,5%, mentre que el tipus superreduït és del 0% per als productes i serveis bàsics com la sanitat, l’educació i el lloguer d’habitatges. A més, hi ha un tipus reduït del 1% per als productes com ara aliments, aigua i llibres, un tipus especial del 2,5% per als serveis de transport, teatre, cinema i museus, i un tipus incrementat del 9,5% per als serveis bancaris i financer
A més, cal destacar que Andorra no té impost sobre el patrimoni ni impost de successions i donacions.
Reducció de despeses laborals
Entre les avantatges que ofereix la constitució d’una empresa a Andorra, es troba la reducció de despeses laborals per part de l’empresari. Això es deu a la baixa cotització que les empreses han de realitzar a la Seguretat Social en comparació amb altres països.
A Andorra, les cotitzacions a la Seguretat Social per part de les empreses són del 15,5%, mentre que a països com Espanya i França superen el 30%, fent que la contractació de personal a Andorra sigui més accessible i redueixi els costos fixos de l’empresa.
Beneficis addicionals
Una de les múltiples avantatges d’establir una empresa a Andorra és la qualitat de vida, que es troba entre les més altes del món. A més, la seguretat ciutadana és elevada, amb una de les taxes de criminalitat més baixes. Andorra també gaudeix d’una ubicació privilegiada, a menys de tres hores de ciutats importants com Barcelona o Tolosa.
Pel que fa a la situació econòmica del país, el dèficit i l’endeutament sobre el PIB es troben en la banda més moderada dins dels països de l’OCDE. Així mateix, el sistema bancari andorrà té una elevada solvència. En matèria de serveis socials, Andorra compta amb un sistema sanitari de primer nivell i tres sistemes educatius gratuïts en tres idiomes, la qual cosa afavoreix la integració i la diversitat cultural.
Serveis
Calendari Laboral 2024: Festes, Compensacions i Detalls Importants
El Decret 487/2023 del BOPA (Butlletí Oficial del Principat d’Andorra), de data 25 d'octubre del 2023, aprova el calendari laboral per a l'any 2024 a Andorra. Les festes obligatòries per als sectors específics són les següents: Gener: 1 Cap [...]
Augment de consultes per mudar-se a l’estranger després de l’aval del Constitucional a l’Impost a les Grans Fortunes
El recent suport del Tribunal Constitucional a l'impost sobre les grans fortunes a Espanya ha generat un marcat interès entre els patrimonis elevats del país en busca d'opcions per canviar la seva residència a destinacions estrangeres amb condicions fiscals [...]
Nova Obligació Empresarial: Presentació Anual del Registre de la Bretxa Salarial
Amb l'objectiu de promoure la igualtat de gènere en l'àmbit laboral, les empreses estan ara obligades a presentar el registre de la bretxa salarial anualment abans del 31 de març. Aquesta iniciativa, establerta pel recent Reglament del registre públic [...]